KBC-Bijstand aan huis

Categories:KBC Nieuws

Bijstandsverzekering voor je woning

Pechverhelping? Ook vanzelfsprekend voor je woning!

Een verzekering voor reisbijstand of “pech onderweg” heeft bijna iedereen. Maar wat als een onmisbaar deel van je woning in panne valt, zoals je verwarming of sanitair? Dan wil je toch ook meteen geholpen worden? Daarom neem je een verzekering voor woningbijstand.

Wanneer doen mensen een beroep op woningbijstand: de top 3

  1. Probleem met water (zoals een lek of geen warm water meer)
  2. Defecte verwarming
  3. Zichzelf buitengesloten of sleutels verloren

Wat is KBC-Bijstand aan huis?

Woning bijstand

KBC-Bijstand aan huis is een verzekering voor woningbijstand. Je krijgt met andere woorden bijstand bij ernstige en onverwachte problemen in je woning.

Je hoeft alleen maar naar KBC te bellen en wij regelen alles. Ook ‘s nachts en in het weekend, wanneer het nog moeilijker is om zelf een beschikbare en betaalbare hersteller te vinden.

Hoe werkt het?

  1. Een probleem? Je belt ons callcenter op 0800 629 75. Dat kan dag en nacht.
  2. We sturen hulp binnen de 24 uur, bij hoogdringendheid zelfs binnen de 2 uur.
  3. Een vakman helpt je snel uit de nood.

Onze bijstandsverlener biedt eerste hulp. Dat betekent dat hij verdere schade aan je woning voorkomt of beperkt, een voorlopige herstelling uitvoert en je woning weer veilig en bewoonbaar maakt. Een definitieve herstelling (bv. versleten installaties vervangen) of onderhoudswerken vallen niet onder deze verzekering.

Het aantal interventies per jaar is onbeperkt. Je kunt ons dus bellen zo vaak als nodig is. Wist je dat je via de app KBC Assist rechtstreeks naar ons callcenter kunt bellen?

Wat zijn hoogdringende situaties?

We doen er alles aan om je binnen de 2 uur uit de nood te helpen als je basiscomfort ernstig verstoord is, als je woning ontoegankelijk is of als er gevaar dreigt voor bewoners of voor de woning.

Enkele voorbeelden:

  • Je hebt jezelf buitengesloten.
  • Het enige toilet in je woning is verstopt.
  • De verwarming in de woonkamer gaat stuk in de winter.

Wanneer kun je een beroep doen op deze verzekering?

We sturen zelf een bijstandsverlener. Als jij zelf iemand hebt aangesteld, betalen we de kosten niet terug (behalve als je de brandweer belt om een wespennest weg te halen).

Wanneer verlenen we onder andere bijstand? Wanneer verlenen we onder andere géén bijstand?
  • Je elektriciteit valt uit.
  • Je verwarming of airconditioning begeeft het en daardoor wordt de binnentemperatuur onaangenaam.
  • Je hebt geen stromend water meer in je woning of geen warm water meer in je badkamer.
  • Je sanitair is verstopt en dat is niet veroorzaakt door een overvolle septische put.
  • Er zit een bijen- of wespennest aan of in je woning.
  • Je kunt je woning niet meer verlaten of binnengaan omdat de toegang versperd of geblokkeerd is, omdat je sleutels gestolen of kwijtgespeeld zijn of omdat je jezelf buitengesloten hebt.
  • Je woning is niet meer wind- of waterdicht, bijvoorbeeld omdat je dak of een raam beschadigd is.
  • De bijstandsverlener kan door jouw toedoen je woning niet betreden op het afgesproken uur.
  • Het probleem waarvoor je bijstand vraagt is aan jezelf te wijten omdat je een gekend gebrek niet hebt hersteld of geen definitieve herstelling hebt uitgevoerd na een eerdere interventie.
  • Het probleem is het gevolg van een opzettelijke fout van een bewoner of slecht onderhoud of verval van je woning.
  • Het distributienet onderbreekt de gas-, elektriciteits- of watertoevoer of sluit ze af.
  • Er is schade aan huishoudtoestellen zoals een koelkast, oven, afzuigkap, fornuis of verplaatsbare radiator.
  • Een geïntegreerde schakeling, een elektronisch circuit, een microchip, een microprocessor, hardware, software, een computer, een alarm- en domotica-installaties, een telecommunicatietoestel of een soortgelijk elektronisch systeem werkt niet of slecht.


Tip: kijk zeker je KBC-Woningpolis na. Misschien kun je een beroep doen op de extra waarborgen, zoals plaatsvervangende huisvesting, vergoeding van de kosten om goederen veilig te bewaren of de hulp van een lekzoekbedrijf. Contacteer je verzekeringsagent of gebruik de app KBC Assist.

Hoeveel kost deze bijstandsverzekering?

Je betaalt voor deze woningbijstand een premie van 6,5 euro per maand. Dat bedrag gaat automatisch elke maand van je rekening via domiciliëring.

Hoeveel vergoeden we?

We betalen de interventiekosten van de bijstandsverlener tot 400 euro (incl. btw) en daarnaast de wisselstukken om de schade voorlopig te herstellen tot 100 euro (incl. btw). De verplaatsingskosten zijn volledig voor onze rekening. Je betaalt geen franchise.



Soms heb je recht op een extra service:

  • Lukt het niet om binnen de 24 uur je basiscomfort (elektriciteit, verwarming, warm water) te herstellen? Dan organiseren we opvang in een hotel (tot 200 euro voor het hele gezin). Liever geen hotel? Dan zorgen we 5 dagen lang voor een stroomgenerator of warmtebron.
  • Was je elektriciteit uitgevallen door een defect? En is daardoor het eten in je koelkast of diepvriezer bedorven? Dan krijg je daarvoor een vergoeding tot 125 euro.

Wat je ook nog moet weten

  • Bij de aanvang van de verzekering geldt er een wachttijd van 14 dagen voor je een beroep kunt doen op de bijstand.
  • Iedereen kan deze verzekering sluiten, ook wie geen brandverzekering heeft bij KBC.
  • De verzekering is bedoeld voor een woning waarin je woont of die je als bijkomend verblijf gebruikt, zolang de woning wordt gebruikt voor particuliere doeleinden. We verlenen geen bijstand voor opbrengsteigendommen.
  • Deze verzekering geldt voor één jaar. Ze wordt stilzwijgend verlengd tenzij je ze opzegt ten laatste 3 maanden voor de hoofdvervaldag.


Productfiche

KBC SmartHome

Categories:KBC Nieuws

Alles in orde thuis? Met KBC SmartHome weet je het zeker

Slimme detectoren, melders en stopcontacten

Al eens thuis vertrokken en je dan zorgen gemaakt of het strijkijzer nog aan staat? Vast wel.

Of je nu op vakantie gaat of gewoon naar je werk, je wilt je woning met een gerust hart achterlaten. KBC SmartHome maakt dat mogelijk. Het is een slimme oplossing die fifthplay, een Belgische trendsetter op het vlak van intelligente woningen, je aanbiedt in samenwerking met KBC.

  • De slimme sensoren geven een melding op je smartphone bij rookontwikkeling, een waterlek of CO.
  • Kies je ook voor slimme stopcontacten, dan zet je je toestellen vanop afstand aan en uit én zie je hoeveel ze verbruiken. Het strijkijzer thuis kun je gewoon vanop kantoor afzetten. De open deur van je koelkast kun je misschien niet vanop afstand sluiten, maar je ziet wel je verbruik plots de hoogte ingaan.

Veiligheidstip

Veel inbraken vinden plaats als mensen op vakantie zijn of bijvoorbeeld op kerstavond, wanneer inbrekers weten dat je de hele avond weg bent.

Dankzij de slimme stopcontacten kun je met de KBC SmartHome-app vanop je bestemming het licht thuis aansteken. Zo geef je de indruk dat er toch iemand thuis is en schrik je potentiële inbrekers af.

Hoe werkt KBC SmartHome?

  1. Je bestelt je toestellen via de webshop van fifthplay.
  2. Je plaatst de slimme sensoren in je woning en installeert de app.
  3. Is er iets aan de hand? Je ziet het onmiddellijk op je smartphone.
  4. Je kunt meteen reageren en erger voorkomen.

Toch schade opgelopen? Contacteer ons kantoor of de app KBC Assist.

Welke slimme toestellen kun je bestellen?

Smart Plug slim stopcontact, slimme melders en detectoren

In de starterkit zitten 1 slimme watermelder, 1 slimme rookmelder en een gateway. Die laatste vangt de signalen van de sensoren op en stuurt ze naar je smartphone.

Je kunt de starterkit uitbreiden met:

  • Slim stopcontact (Smart Plug): om je toestellen vanop afstand aan- of uit te zetten en hun verbruik te controleren.
  • Slimme CO-melder: detecteert het dodelijke koolstofmonoxide dat kan ontstaan in bijvoorbeeld verwarmingstoestellen en geisers.
  • Slimme watermelder: handig op plaatsen waar lekken kunnen ontstaan, zoals aan de vaatwasser of in de kelder.
  • Slimme rookmelder: meldt rookontwikkeling, ook als het nog niet brandt.

Gemakkelijk installeren en gebruiken

Veilig wonen dankzij slimme melders

Met KBC SmartHome willen we je dagelijkse leven weer een beetje gemakkelijker maken. Niet alleen geniet je van extra gemoedsrust, het hele pakket is ook gemakkelijk te installeren en te gebruiken.

Je bestuurt met de KBC SmartHome-app alle slimme sensoren en slimme stopcontacten in je woning via het internet, van overal ter wereld. Is er een probleem? Dan ben je onmiddellijk op de hoogte. Wil je even nakijken of alles thuis nog oké is? Ook dat is snel gebeurd.

Met andere woorden: een kleine aanpassing maakt je woning in één keer een pak veiliger.

Wist je dat …

… de app ook familie en vrienden kan waarschuwen? Zo kunnen zij ook snel ingrijpen als jij bijvoorbeeld op vakantie bent.

AssurPharma

Categories:KBC Nieuws

Welkom op de website van AssurPharma

AssurPharma is de naam van het samenwerkingsproject tussen de Belgische apothekers en verzekeraars. Dankzij die samenwerking kan je, wanneer je jouw geneesmiddelen terugbetaald krijgt door een hospitalisatieverzekering of een verzekering voor ambulante zorgen, jouw BVAC-attesten automatisch en digitaal laten verzenden naar de verzekeraar vanuit de apotheek. Minder papierstroom dus, om je meer comfort te kunnen bieden.

Op deze website vind je de apotheken in jouw buurt die BVAC-attesten digitaal verzenden.

Meer info over het gebruik van de BVAC-attesten en over de digitale verzending ervan? Lees de veel gestelde vragen.

Heb je geen antwoord gevonden op je vraag, neem dan gerust contact op met ons kantoor. 

 

                  Verbonden agent, FSMA 106817 A, van KBC Verzekeringen nv, Professor Roger Van Overstraetenplein 2, 3000 Leuven, België BTW BE 0403.552.563, RPR Leuven.
                  Disclaimer         Klachten         Privacy                              © Copyright - W&V Verzekeringen BVBA - Design by Verzekeringen-Portaal.net